هتل آنتیک ملک التجار

 

 هتل ملک التجار در خانه ای  تاریخی به همین نام تاسیس شده است. این خانه متعلق به فردی به نام حاجی علی عسکر شیرازی از تجار با سابقه یزدی بوده است . وی لقب ملک التجار را  از سوی پادشاه وقت، ناصر الدین شاه به دلیل عملکرد مثبتش در حوزه تجارت دریافت کرده بود.این خانه تا چهار نسل بعد از او در اختیار خانواده اش بود و در آنجا زندگی می کرده اند.

 

ورودی آن دراای کوچه ای باریک و دراز و با دیوار هایی بلند است. این خانه از اتاق های متعددی تشکیل شده است که هر اتاق ویژ گی های خاص خود را دارد. دیوار و سقف اکثر اتاق ها نقاشی شده است که بعضا از آب طلا برای نقاشی بهره برده اند. نقاشی های زیبا و دیدنی این خانه اثر هنرمندان شیرازی است که طی  روایتی 10 سال به طول انجامیده است . این آثار هنری از لحاظ اسلوب کاملا با نقاشی های عمارت نارنجستان شیراز هماهنگی دارد.

 

قسمت های مختلف خانه: ورودی زیبا، هشتی شش ضلعی، قسمت زمستانه، تابستانه، بهارخواب، شاه نشین، ستون های چوبی شگفت انگیز، حیاط جالب، بادگیر زیبا، حوض بزرگ و راهروهای زیرزمینی که قسمت های مختلف بنا را به یکدیگر مرتبط میکند، اتاق آیینه و ... بر زیبایی این بنا افزوده است

هتل ملک التجار اولین هتل خشتی در جهان است که از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل دارای 23اتاق و با ظرفیت 55 تخت می باشد و به دلیل زیبایی های منحصربه فردش مکانی ایده آل برای میهمانان و گردشگران با سلیقه و در جستجوی آرامش و زیبایی می باشد. همچنین حیاط مرکزی و زیرزمین آن به عنوان رستوران سنتی با ارائه انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی و قهوه خانه آمادگی کامل برای برگزاری مراسم، جشن های عروسی، تولد و همچنین سمینارهای مختلف را دارد.

موقعیت:

این هتل در باف تاریخی یزد جنب بازار و میدان خان قرار دارد و برای رسیدن به هتل بایستی از میدان خان و بازار پنجه علی عبور کرد. نزدیکی این هتل به بازارهای مرکزی سنتی یزد و میدان تاریخی خان و امیر چخماق موقعیت بی نظیر و ایده آلی را برای این هتل فراهم نموده است.

امکانات:

سرویس کامل، جکوزی، مینی بار، تلویزیون، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن، اینترنت بیسیم، کافی نت مرکزی، دسترسی با شبکه های ماهوار ه ای، پزشک کشیک در هتل، پوشش کامل بیمه برای گردشگران، نمایشگاه منسوجات ترمه و صنایع دستی، صندوق امانات، امکان رزرو بلیط هواپیما و قطار، ارائه خدمات سوارکاری با اسب و شتر، برگزاری تورهای یزد گردی و کویر نوردی و بازدید از حیات وحش منطقه با راهنمای محلی ، کالسکه سواری ویژه مهمانان هتل در بافت تاریخی یزد

">هتل آنتیک ملک التجار
(22)


تعداد کل تصاویر: 63

تماس با ما

موقعیت مکانی:

 این هتل در بازارچه پنجه علی واقع در خیابان قیام قرار دارد. تنها با چند دقیقه قدم زدن می توان از میدان امیر چقماق و بازارهای سنتی یزد ( بازار خان، بازار زرگری، بازار مسگری، بازار شاهزاده فاضل) دیدن کرد.


شماره تماس:


تلفن هتل: 03536226005     تلفکس:   03536224060

تلفن رزرو :03536303030

فکس رزرو: 03536216542

 

 

مشاهده آدرس بر روی نقشه